Rasta kroppen!

Nu när jag är hemma och "styr" min tid alldeles själv är målet att ut och motionera kroppen varannan dag..helst varje dag! Ungefär 30 min i den takt jag klarar av:-) Senaste veckan har jag fått sammandragningar så fort jag rör mig och tar i..inte hela tiden men när jag går länge! Magen blir alldeles sten-hård och jag måste sätta mig ner och vila! Barnmorskan sa att jag ska vara vaksam när de kommer...de kan i värsta fall sätta igång värkarbete! Inte nu sa jag..men lyssnar jag bara på kroppen och tar det lugnt vid motion så går det bra :) Rasta kroppen är ett måste :-)

Bilder från gårdagens promenad :-) Satte mig en stund vid Storsjön och tittade på fina utsikten..fjällen och allt :-)..vattnet är lågt och det ligger is kvar! Men några fler dagar med denna härliga vår-värme så höjs vattnet på ett kick :-)


Kommentarer
Postat av: Mammsen.com

Jaa lilla stumpan min...NU e det inte långt kvar.Jag vet när samandragningarna kommer är det inte speciellt behagligt....men det är bara att *gilla*läget...:)
Var rädd om dej....kramar från Mamma & Matti

2013-05-10 @ 09:58:22
Postat av: erikasblogg.se

Du är duktig som ger dig ut på dina promenader. En annan kommer ha världens sämsta kondis när det är dags för barnvagnsprommisar :S Kram på dig!

Postat av: Karin

Promenader i lagom tempo och efter ens förmåga tror jag är bra, men som du säger, man får känna efter och ta pauser =)


Give me some sugar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback