Fattar ingenting...

Helt sjukt!

Norrköpings kommun ska börja med en halvfartsutbildning för barnskötare att bli förskollärare(man pluggar 50% och jobbar 50% i 4 år) nu i höst (aug) .Man fick söka endast om man hade Engelska B.Matte A.Svenska B. Samhäll A och har jobbat 5 år inom barnomsorgen och om man hade en fast tjänst inom kommunen och ansökan skulle va inne till den 10 jan i år. Jag har allt detta utom åren...har jobbat 5 år men det är bara 3.5 år som räknas i år...låter konstigt men så äre. Men ja sökte iaf...kan inte få mer än nej. Vecka 9 (förra veckan) var det sagt att antagningen skulle äga rum....jag hade glömt bort att ja sökt..eller nja inte tänkt så mycke på det iaf. Men i torsdags när jag kom hem låg ett brev från Linköpings Universitet innanför dörren. Var helt säker på att det skulle stå bättre lycka nästa gång!? Men nu kommer det sjuka....JAG ÄR ANTAGEN! Just det..utbildningen har bara 32 platser och jag fick en av dem :-) Fattar ingenting...helt sjukt är det iaf! Men samtidigt kul o spännande! Hade ju tänkt o söka "heltidsutbildningen" men denna är ju mycke bättre, i o med att jag jobbar samtidigt.

Idag har ja o en jobbarkompis börjat med vattengympa, fy faan vad skönt det var. Låter lite tantigt kanske, men gud vad bra det är för rygg o leder. Har ju så satans ont ibland. Men härligt härligt att vi äntligen har satt igång:-)

Nu ska ja knoppa, kommer nog somna ganska ovaggat!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Hej gummzeligumz...
Kulit me en blogg

Puss


Give me some sugar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback