Bokmys

Nu i några dagar har vi läst bok för Edit..på kvällen och på morgonen :-) Hon tycker om det..tittar på bilderna...vill gärna hålla i boken själv och smaka på den om det går :-) Som allt annat nu för tiden..allt hon får i sina händer ska in i munnen..men dregel-lappen och kläderna går också bra :-) 
Åter till böcker..tycker det är viktigt att läsa för sina barn..fantasi och kreativitet stimuleras och just för att det blir en lugn och mysig stund :-) Än så länge är det korta böcker som gäller..tålamod är också viktigt när man läser ;-) 




Kommentarer
Postat av: Annelie

Edit, du kan väl va snäll och lära Lovisa hur man sitter still i mer än en hundradelssekund och läser?! Hon kommer jätteofta med böcker, backar ner i mitt knä och gör det bekvämt för sig. Nu tror ju jag varje gång det här händer att nu, nu ska vi hinna igenom en hel bok. Med en hel bok menar jag tjocka kartongsidor, kanske åtta stycken, med max två ord på varje sida. Men varje gång slutar det med att hon frenetiskt bläddrar sig igenom hela boken innan jag ens hunnit blinka. Och sen är det klart! Då reser hon sig och går... Jag vill ju att hon ska bli en riktig bokmal, precis som sin bror!

Svar: Lilla Loppan :-) Klart Edit kan få dig att slappna av och sitta still :-) Om inte annat är du ju redan en bokmal..läser fort och övar dig på att läsa långa böcker en dag :-) Här får vi passa på innan Edit blir mer rörlig och inte vill ligga still breve mamma och pappa längre :-) Hoppas hon uppskattar läsning även när hon blir större...nu gör hon det..kan bero på att när pappan läser har de olika karaktärerna olika dialekter...igår var de små grisarna östgötar...idag hörde jag talas om att de skulle prata norrländska ;-) Hihi :-)
Lindis

2013-11-19 @ 21:20:59
Postat av: Mammsen.com

Hon kommer att bli hur allmänbildad som helst det lilla livet.... <3 pusssar från mormor o matti

2013-11-20 @ 19:23:27

Give me some sugar!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback